6. - Kirinda

I další den si ještě užíváme horské krajiny, i když už sestupujeme dolů do nížiny táhnoucí se k pobřeží. Další z dnešních zastávek je u vodopádu Rawana u obce Ella. Temně modrá obloha, teplé slunečné počasí, vysoká obnažená skála, lesknoucí se voda vodopádu a husté porosty na úbočí svahů tvoří výbornou kombinaci, která je zárukou nádherného pohledu nad sebe. Vodopád je zárukou zastávky pro více kolemjedoucích a na okraji silnice se dá koupit vařená kukuřice. V březnu jsem čerstvou vařenou kukuřici ještě nejedl. Koupím dva klasy. Při vzájemném kontaktu se úplně každý hned na začátku zeptá, odkud jsme. Prodavač kukuřice zabral a česky Leně svěřil své názory: „Krásný vodopád. Krásná holka“.
    O kus dál znovu vystupujeme z auta a u obce Wellawaya si jdeme si prohlédnout skály Buduruwagala poničené starověkým sochařem. Ve skalách je sedm soch z 10. století. Na další cestu si dáme čerstvé džusy s ledem a brzy potom se již vyhříváme na jižním pobřeží v Kirindě. Ocitáme se 7.878 km daleko od domova. Stojíme na břehu oceánu a před sebou máme pouhých 8.000 km vzdálenou Antarktidu. Ubytování jsme si vybrali v chatičkách Yala Wawes Beach Resort přímo u pláže pod palmami nedaleko výrazné buddhistické stavby Viharaya.
    Ráno se necháme odvézt na okraj národního parku Yala a doufáme, že nějaká zvířata budou natolik líná, že se před námi nepůjdou někam schovat. Vedle nesyta indomalajského, slona, levharta, mangusty, prasat a buvolů mě osobně jednoznačně nejvíce zaujali přítomní krokodýli bahenní, protože krokodýla u nás venku opravdu nepotkáme. Vzhledem k tomu, že jsme v národním parku Yala s rozlohou 1.260 km2 najeli jen 31 km, je zřejmé, že jsme na okraj parku jenom letmo nakoukli. Tím spíše si můžeme vážit skutečnosti, že jsme viděli vyspávat jednoho ze čtyřiceti levhartů.